
Úspěch Facebooku je ale pochopitelně trnem v oku konkurenci, kterou tvoří, pokud vynecháme lokální komunitní sítě, největší internetoví giganti vůbec. Jestliže Google platí za strašáka Microsoftu, pak Facebook platí za strašáka Googlu. O globálních komunitních sítích jako MySpace či instant messengerech ala Windows Live Messenger nebo samotném ICQ ani nemluvě.
Člověk by řekl, dobrá, dobrá... Facebook pojme uživatele ostatních komunitních sítí a jede se dál, ale to rozhodně není všechno. Vždyť považme, Facebook rozhodně není jen komunikátor. Slouží jako obří webová galerie, dokáže pojmout i video. Dají se na něm hrát hry. Píší na něj známé osobnosti, společnosti z různých branží na něm uveřejňují své novinky. Systém skupin zase umožňuje souznění lidí se stejnými zájmy. Je to prostě síť, na které se dají denně trávit hodiny a hodiny času, což je samo o sobě pro ostatní webové služby nepříjemné. Google se snaží uříznout alespoň malý krajíc chleba svoji novinkou Google Buzz, ale já ji beru spíš jen jako okrajový doplňek pro uživatele Gmailu, než jako nějakou konkurenci pro tak zavedeného giganta. Ostatně, odlákat masu 400 milionů uživatelů od sítě, kde má každý z nich v průměru 130 přátel nebude jednoduché.
Konec konců. Já se domnívám, že Microsoftu i Googlu nakonec nezbude nic jiného, než akceptovat Facebook jako standard, kdy se vyslovení jeho názvu bude rovnat vyslovení souvětí komunitní síť. Což jistě ponesou nelibě, vzhledem k tomu, že se na tak uzavřené sítí jako Facebook těžko dokážou nějak výrazně přiživit.
Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku
další z internetových milionářů po vzoru
Sergeje Brina a Larryho Page z Googlu.
Žádné komentáře:
Okomentovat